tisdag 6 november 2012

Tösas drömmar

Jag har kommit in i en period då jag funderar väldigt mycket. Och oftast på kvällen, så jag ligger vaken halva nätterna. Så då kan jag lika gärna skriva ner mina tankar. Inte för att nån annan har speciellt stor nytta av dem, men det är bra för mej själv. Så jag blir av med dem;)

Jag tänker mycket på framtiden. När jag är klar med skolan. Mitt närmsta mål är att få jobb på lasarett. Och närmaste här är i Mora. Nästan 10 mil bort. Skulle jag stå ut med att pendla? Skulle jag klara av att bo borta en hel del under veckorna? Skulle vi ha råd med dubbelt boende (ett litet rum som jag ev delar med syrran) och bensin fram och tillbaka flera gånger i veckan/månaden? Så mycket funderingar. Ingen som ger mejj svar!

Och om det blir så att vi utökar familjen? Få vill jag juh inte sitta å åka till Mora?! Å vad gör jag med djuren?
Varför kan inte allt bara stå skrivet i nån bok. Så här ska du leva ditt liv!

Tänk om Småland var närmare! 3 mil till allt! Jag skulle kunna bo i ett vackert hus på landet, med stor gård. Kunna jobba på lasarettet i stan! Ha min bästa vän i närheten! Men det som stoppar är att familjen inte är där! 50 mil är långt!

Är jag redo att "låsas fast" i Äppelbo? Är det här jag vill leva mitt liv?

// Tösa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar