söndag 19 maj 2013

Tösa nattsvamlar

Har juh glömt att berätta om vår lilla semester vi gjorde förra helgen:) vi var ner till Småland å hälsade på när Martin var långledig. Vi kan juh inte direkt åka nånstans när han har semester i sommar:) 

Vi åkte på onsdagen när Martin slutat jobbet. Myste lite i soffan med Emma å Christian innan sängen kallade på oss. Torsdagen var vi ut å hälsade på dem nykläckta tvillingtjejerna, som hunnit bli 4 veckor:) så små å söta!! Sen skulle vi gå å handla men fick lov att vänta ut en åskskur som drog förbi. Men sen kom vi aldrig iväg iaf. För då dök mina tjejer upp. Å så var det dags för babyshower!!! Fick ögonbindel å sen gick vi! Inte så långt då det småregnade lite:P men vi hamnade i mackans lägenhet där dom bjöd på mat å efterrätt! Bebis fick babygym å blöjtårta:) å jag fick presentkort på Ingrids aromaterapi eller vad det heter;) sen massa tjejsnack hela kvällen!! Så mysigt å roligt! Fick även mysa bebis, lilla Sally ca 3 månader:) 

Fredagen spenderades i stan:) blev nått nytt klädesplagg å presenter till Martin;) på kvällen grillades det med Jonna, Otto å Sally:) 

Lördagen fyllde martin år:) det blev det Ikea besök med Emma å tindra. Grabbarna å Ängla åkte på folkrace! Blev lite grejjer till bebis och matlådor:) å lite annat med;) lördagens grillning blev med Jossan å Dennis, Emma å Erik och så hämta vi Igor i Alvesta:) det blev gitarrspel å trumpetspel! 

Söndagen åkte vi till Jossan å Dennis å kollade på en lekstuga till ungarna. Sen åkte jag å Martin ut till Fia å Martin å fick grillat igen;) haha snacka om halsbränna hela helgen!! Joel kom oxå dit en sväng så vi fick träffa honom oxå:) 

Fantastisk helg, med hyfsat väder! Det visade regn hela helgen men vi hade mycket sol å bara nån liten skur då å då. Fick bli en varsin pizza när vi kom hem som vi åkte till Martins syster å åt, för hon hade en matlåda Martin skulle få. Så vi slapp laga mat när vi kom hem:) 

I veckan har jag mest varit hemma å inte gjort så mycket:) tvättat:P jobbade på hemmet i fredags:) å bion ikväll! 
Köpt ett väggskötbord som ska målas om, så på tisdag kväll tänkte jag att jag å Martin skulle börja med det:) han slipar å jag tittar på;) nej då jag vill allt oxå göra nått! Eller så får jag ta målningen:) 

Till veckan är det oxå lugnt:) ska jobba min sista dag på bion på onsdag. Imorrn ska jag på junta. En fika med Emma ska hinnas med. En tur till Malung å hämta spjälsäng ska oxå göras. Sen tänkte jag försöka dammsuga ut soffan å även under den! Känns som det behövs! Så jag har nog å göra:) 
Syster kommer hem på onsdag oxå! Så det blir å ta igen lite tid med henne! Sen kommer bror hem till helgen, å skulle hälsa på oxå:) 

Nu har ni fått lite å läsa! Så ni får va nöjda för denna gång;)

// Tösa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar