lördag 25 maj 2013

Tösa målar hela världen:)

Idag har jag å syster varit till Malung å umgåtts med faster och familj. Fika kaffe och sen åkte vi till huset å hämta spjälsängen jag ska få låna.
Sen beställde vi en varsin pizza som vi åkte hem till mamma å pappa å åt. Sen skulle syrran på kalas, så blev å vänta in mamma när hon slutade och säga hej till henne innan vi åkte.

Hemma lyckades jag skruva ihop spjälsängen:) Nästan själv:P Martin fick komma å hjälpa mejj lite. Men 8 av 12 skruvar fixade jag själv:) Man fick lov att ha en magnetmejsel å hålla upp en "mutterliknandesak" som skruven skulle i. Å där räckte inte mitt tålamod till:P Sen bar vi upp den i sovrummet å jag möblerade så den fick plats:) Imorrn ska jag tvätta täcke, tyget på madrassen och spjälsängsskyddet, då det stått i en graderob i typ 13 år. Känns som jag vill fräscha upp det lite:P
Sen ska jag se om nått av mammas lakan passar, så man får bädda i ordning:) Just nu har jag bäddat med aliminiumfolie, ifall katten hoppar i. Det ska tydligen skrämma katten så den inte hoppar i där igen.

Jonas å en kompis kom hit så vi hängde med till Vansbro å åt mat på Pizzeria Saltvik. Jag tog en sallad, eftersom det blev en pizza förut idag:P Sen åkte vi några varv på byn. Men dem fick köra hem mejj ganska snart, för jag klarar inte av när det ska sladdas å gasas en massa. Blev illamående innan, men nu var det ännu värre. Trångt i magen, å mätt som fan. Så ville inte riktigt åka med:P

Så fick bli ett lager till med färg på skötbordet:) Men nu tror jag att det får räcka! Det lyser nog igenom lite, men det får det faktiskt göra nu. Tror det blir bra iaf! Så imorrn får det torka. Å på söndag ska börja måla utsidan. Det är ett lager målat där, så ska väl göra minst tre till. Kanske behövs nått mer då det syns mest. Vi får se:)

Imorrn är det även Äppelbo marknad, så ska försöka ta mejj dit å kika. Sen ska jag åka till Järna med Emma å kolla Erikshjälpen en runda. Sen hem till byn för å gå på husvisning. Martin har sagt att han inte vill bo där. Men vi har sagt att vi ska titta på massa hus, fast vi inte vill ha dom. För då ser vi juh mer vad vi vill ha å vad vi inte vill ha:) Å vem vet, kanske hittar vi vårt drömhus i nått av dem vi inte alls vill ha;)

Nu ska jag nog krypa i sängs;)

// Tösa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar