lördag 12 januari 2013

Nytt år, nya tag och nya utmaningar!

Då var vi en bit in i januari! Tiden bara flyger förbi. Å det går bara fortare å fortare! Jag är iaf färdig undersköterska nu! Jobbar på så gott det går på hemmet. Hade gärna jobbat mer! Försöker även plocka timmar på bion. Sökt ett annat jobb oxå, som verkligen vore en dröm om jag kunde få. Skickade en spontanansökan, så får hoppas dom förstår att dom behöver mejj!!

Detta kommer bli ett spännande år på många sätt och vis. Det känner jag på mejj! Ser fram emot det och hoppas många pusselbitar faller på plats!

// Tösa

3 kommentarer:

  1. Ja, jag tjatar och tjatar och tjatar! Hoppas Pjotr ger med sig snart. När vi var hemma nu kläckte hans mor ur sig att "Kom och ta kåken, hälften är ju ditt redan, Peter. Och det hade vart så skönt att slippa allt jobb med det."
    Dumma karl till att va envis! Förstår inte varför vi ska bo här när jag ändå pluggar på distans. Han måste vara sjukligt kär i sitt jobb! :P

    Var kul att träffa er i jul, förresten - även om det inte blev mer än en snabb sväng. Vi får ta igen det nästa gång! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är precis det jag säger till honom. Det lär ju inte precis bli gratis, men det är ju rätt stort renoveringsbehov så särskilt dyrt lär det inte heller bli att köpa loss det. Så kan man ju renovera lite i taget. Övervåningen är inte inredd, behöver isoleras och läggas golv och sånt.. Men det kan man ju ta den dan man ska utöka familjen, innan dess klarar man sig på undervåningen. Suck. Jaja, vad är väl en bal på slottet ;)

    Haha, ja! Som ni är ute och far! Var det mysigt? :) Hur hamnade ni i Vislanda från början förresten? :)

    SvaraRadera
  3. Ja, exakt. Det där huset ser i alla fall inte ut som vi vill ha det på insidan så det får göras om ändå liksom. Om det nu blir aktuellt :P

    Ah, vad mysigt det låter! Hade aldrig hört talas om det förrän jag träffade er. Kul med folk som vågar flytta till mindre orter och inte bara in till Sthlm och Gbg!

    SvaraRadera