onsdag 23 november 2016

November.

Har snart gjort min tredje termin på folkuniversitetet i Falun. Det betyder att jag inom kort börjar på den sista terminen för att i maj bli klar medicinsk sekreterare! Har gått så sjukt fort! Har gjort min andra LIA på vårdcentralen i Malung, så kul! Trivdes så himla bra! Har verkligen valt rätt. 
Igår var jag till Mora för intervju på röntgen. Avskyr verkligen intervjuer! Men kändes rätt okej. Kan tänka mig att jobba där men jag var tydlig med att får jag erbjudande om arbete närmare hemma så kommer jag hellre ta det. Så vi får se nästa vecka. Har sökt några andra tjänster också och har eventuellt ett till ställe på gång. 

Vad händer i huset då? Jora det är förhoppningsvis två nya rum klara till jul. Så vi kan flytta upp våra sovrum. Vi kommer ta det lilla rummet så länge så vi får göra klart i det som ska bli vårt sen. Då kan vi göra i ordning det rummet vi sover i nu till gästrum. Nellies rum kommer få bli lekrum. Ska bli skönt att få ett rum där man kan ställa in alla leksaker och stänga dörren! Längtar efter att få lite ordning uppe också! 
Kan inte låta bli att längta å drömma om att få bygga in balkongen på övervåningen. Hallen uppe blir då större och där kan vi göra en kontorshörna. Sen vill jag göra en till garderob/skrubb! För ytterkläder och saker, så den andra garderoben får va bara till vanliga kläder! 
Vill även bygga ut hallen nere och göra en ny trapp med litet trädäck. Men man ska ju ha drömmar och ambitioner! 

Lillpiga är det full fart på. Fått stort intresse för att rida. Vilket jag tycker är jätteroligt och hoppas att det kommer hålla i sig. Hoppas vi kommer kunna ha häst i framtiden! 

// lilla Tösa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar