söndag 25 oktober 2015

Ingen vidare bloggare jag inte!

Läste några inlägg tillbaka och måste säga att jag måste juh va sämst på detta med å blogga! Uppdaterar mest sällan och när jag skriver har jag ingen återkoppling mellan inläggen. Skriver dessutom som att jag tror att alla vet vad vi gör/gjort här hemma! Igår skrev jag om att polera golven, det senaste om huset innan det inlägget är flera månader tillbaka där jag skrev att vi börjat riva! Nej jag får nog allt skärpa mejj om jag ska fortsätta med detta!

Så huset då! Vi började alltså riva ut gamla köket uppe! Hittade en liten fuktskada vid ett av fönstren, som fått torka och blivit åtgärdat! Ingen större skada skedd! Golvet är fixat där vattenrören var innan, så nu är det helt och fint! Vi har pigmenterat golvet med Osmo dekorvax i silvergrått och vaxat med hårdvaxolja! Tyvärr inte med det resultat vi hoppats på, ytan är nämligen väldigt sträv! Å där står vi still, och skorstenen blev huvudmålet istället! Utdömd som den var, var det dags att göra något åt den! Å var nog i sista stund vi räddade den, hade nog inte klarat en vinter till! Men som sagt är den åtgärdad och godkänd! Och vi kan nu bara vänta in insatsen och sen fortsätta med golvet! Och vi hoppas såklart att det ska bli bra med poleringen! 

Glömde berätta i gårdagens inlägg att jag även är godkänd på inlämningsuppgiften i medicinsk dokumentation! Vi har avverkat nästan fyra kurser fram till nu! Några fortsätter efter anatomin! Anatomin läser vi via högskolan så nu blir det att åka till Falun max en gång per vecka istället för fyra-fem!! 

Hoppas ni hängde med lite mer nu vad jag svamlar om!
// lilla Tösa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar